هیستروسکوپی

عمل هیستروسکوپی در شیراز

عمل هیتسروسکوپی یک روش تشخیصی برای بررسی داخل رحم می باشد که از طریق یک تلسکوپ با نور و دوربین انجام می شود. در طی هیستروسکوپی، گردن رحم توسط ابزارهای خاص باز می شود و می توان وضعیت درون رحم را بررسی کرد. هیستروسکوپی می تواند برای تشخیص و یا انجام اقدامات جزئی جراحی انجام شود. در بسیاری از موارد هیستروسکوپی می تواند به عنوان یک عمل جراحی سرپایی انجام شود و عوارض هیستروسکوپی بسیار نادر است.

هیستروسکوپی چیست؟


عمل هیستروسکوپی در شیراز یک روش جراحی حداقل تهاجمی برای مشاهده داخل رحم است. هیستروسکوپی از طریق واژن و باز شدن گردن رحم انجام می شود. هیستروسکوپی اجازه می دهد بررسی داخل رحم، از جمله دهانه های لوله های فالوپی، و همچنین بررسی مستقیم دهانه رحم، کانال گردن رحم و مهبل (واژن) انجام شود.

عمل هیستروسکوپی

چرا هیستروسکوپی انجام می شود؟

هیستروسکوپی می تواند هم برای تشخیص و هم برای درمان به کار رود. هیستروسکوپی یکی از روش های متعددی است که متخصص زنان برای ارزیابی یا درمان ناهنجاری های رحم تجویز می کند. از آنجا که هیستروسکوپی به منظور بررسی پوشش داخلی رحم  به کار می رود، برای ارزیابی مشکلات داخل دیواره عضلانی و یا روی سطح بیرونی رحم مناسب نیست.

هیستروسکوپی ممکن است به عنوان یک گام در ارزیابی تعدادی از مشکلات زنان در نظر گرفته شود، از جمله:

  •     خونریزی واژینال غیر طبیعی
  •     بررسی محل قرار گرفتن جفت
  •     ناهنجاری های تشریحی مادرزادی (درخت) در دستگاه تناسلی زن
  •     بررسی زخم، یا چسبندگی رحم ،  که ممکن است به دلیل  جراحی قبلی رحم ایجاد شده باشد
  •     پولیپ ها یا تومورهای فیبرید داخل کانال گردن رحم یا داخل حفره رحم
هیستروسکوپی در شیراز

هیستروسکوپی چگونه انجام می شود؟

در عمل هیستروسکوپی از یک دوربین یا هیستروسکوپ استفاده می شود. هیستروسکوپ در اندازه های مختلف به منظور خاصی استفاده می شود، این اندازه ها  بسته به نوع روشی که مورد نیاز است وجود دارند. برخی از هیستروسکوپ‌ها با ابزارهایی که به منظور جراحی و حذف بافت ها مورد استفاده قرار می گیرند ترکیب می شوند.

عمل هیستروسکوپی ممکن است در یک مرکز جراحی سرپایی یا اتاق عمل بیمارستان و یا مطب توسط پزشک متخصص زنان انجام شود. برای کاهش درد در طی هیستروسکوپی دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز از روش های مختلف برای کنترل درد و یا بی حسی در بیمار استفاده می کند.

خطرات هیستروسکوپی

به طور کلی هیستروسکوپی یک عمل کم تهاجمی و بی خطر است اما این جراحی نیز مانند دیگر عمل های جراحی ممکن است عوارض و خطراتی را در پی داشته باشد. برخی از عوارض هستروسکوپی عبارتند از:

  • آسیب به دیواره رحم: این عارضه بسیار نادر است اما در صورتی که اتفاق بیافتد باید جراحی دیگری برای ترمیم بافت آسیب دیده انجام شود.
  • آسیب دهانه رحم: مشکل آسیب به دیواره رحم نیز یکی از عوارض نادر هیستروسکوپی می باشد اما در صورتی بروز این مشکل نیز به راحتی قابل ترمیم است.
  • خونریزی بیش از حد: در صورتی که تحت بیهوشی قرار گرفته باشید و یا با دارو قابل درمان می باشد. در موارد نادری نیاز به برداشتن حم یا هیسترکتومی می باشد.
  • عفونت رحم: عفونت رحم با علائم بوی بد واژن، تب و خونریزی همراه است. معمولا با مصرف یک دوره کوتاه آنتی بیوتیک درمان می شود.
هیستروسکوپی شیراز

مراقبت های بعد از هیستروسکوپی

بعد از انجام عمل هیستروسکوپی شما می توانید به خانه برگردید اما در صورتی که داروهای بیهوشی استفاده شده باشد باید تا چند ساعت در بیمارستان بمانید تا تاثیر داروهای بیهوشی از بین برود. پزشک متخصص نتایج بررسی ها را با شما در میان می گذارد و برای دریافت نتیجه بیوپسی باید تا چند هفته منتظر بمانید.

اگر شما به دنبال متخصص زنان در شیراز هستید، بهتر است بدانید که دکتر پوربرفه ای بهترین متخصص زنان در شیراز می باشند و انواع خدمات زیبایی و درمانی در شیراز انجام می شود که جراحی زیبایی واژن در شیراز نیز یکی از آن ها می باشد.

سوالات متداول هیستروسکوپی


برای دریافت وقت مشاوره یا دریافت پاسخ سوالات خود فرم رایگان زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

نام و نام خانوادگی
شماره موبایل
شماره شما با موفقیت ثبت شد!
لطفا مجددا شماره تلفن خود را وارد کنید.
مطالب مرتبط
یک پاسخ
  1. خانوم دکتر من ساکن شیراز هستم دکترم بهم گفته هیستروسکوپی کنم خیلی ناراحتم . شما برای اینکار چقدر میگیرید ؟ ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − سه =