زیبایی دستگاه تناسلی

زیباسازی دستگاه تناسلی

روش های مختلف زیباسازی دستگاه تناسلی

تکنیک های زیباسازی

افزایش سن، نزدیک بودن به سنین یائسگی، انجام زایمان های متعدد و کاهش هورمون استروژن در خانم های بالای چهل سال، انجام جراحی های اصلاحی- ترمیمی و یا کارهای درمانی شامل لیزر و جوانسازی را برای آنها لازم می کند.

انجام عمل های زیبایی دستگاه تناسلی زنان با دو روش جراحی و غیر جراحی انجام می شوند.

روش غیر جراحی شامل لیزر، تزریق پلاکت یا PRP، تزریق چربی و فیلر می شود و روش جراحی شامل لابیاپلاستی، واژینوپلاستی و … می شود.

دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز هستند شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با شماره ۳۲۳۴۰۶۰۶_۰۷۱ تماس بگیرید.

روش های غیر جراحی

تزریق چربی

تزریق چربی به نواحی خارجی دستگاه تناسلی از جمله لابیا ماژورها، در افرادی که کاهش وزن های زیادی داشتن، و همچنین بعد از زایمان طبیعی و یا بعد از گذر از سنین یائسگی دچار شل شدگی و آویختگی لابیاماژورها هستند، انجام می شود. این تزریق چربی در اتاق عمل با همکاری جراح پلاستیک به صورت تیمی انجام می شود و نتیجه آن بسیار خوب است ولی دائمی نیست و نیاز به تکرار در سال های بعد دارد.

جوانسازی با لیزر

یکی از بهترین تکنیک های جوانسازی است که باعث افزایش تقسیم سلولی شده، مخاط را ضخیم می کند، کلاژن را بیشتر می کند و باعث می شود تغییراتی که با افزایش سن و پیری روی پوست ایجاد می شود، برطرف شود.

تزریق پلاکت یا PRP

یکی دیگر از درمان های بسیار خوب برای دستگاه تناسلی می باشد که باعث افزایش تقسیمات سلولی، افزایش عروق خونی، افزایش کلاژن و استحکام پوست در آن قسمت می شود. همین درمان ها در ناحیه وازن و سیستم های داخلی تناسلی نیز انجام می شود و نتایج خوبی دارد و باعث افزایش اعتماد به نفس خانم ها، افزایش کیفیت روابط جنسی و تحکیم روابط زناشویی می شود. تکنیک های جوانسازی از آنجایی که بافت و مخاط و پوست را تقویت می کند و کلاژن را استحکام می بخشد، در اکثر موارد برای از بین بردن مشکلات بی اختیاری ادرار، سوزش های مکرر، درد های طولانی مدت و عفونت های مکرری که در خانم ها اتفاق می افتد و هیچ توجیهی هم ندارد، می تواند موثر است.

زیبایی دستگاه تناسلی

تکنیک های جراحی

جراحی لابیاپلاستی

جراحی لابیاپلاستی در سیستم تناسلی خارجی انجام می شود. لابیاماینورها که در اثر تغییرات هورمونی، ارثی، یا بعد از زایمان در افراد بزرگ شده و تغییر شکل می دهند، هم به شیوه جراحی و هم با لیزر قابل درمان هستند. جراحی لابیاها به صورت کلاسیک یا قدیمی انجام می شده ولی با پیشرفت هایی در زمینه اتفاق افتاده  امروزه این جراحی توسط لیزر انجام می شود. لیزر به صورت سرپایی و بدون درد و راحت تر انجام می شود. دوران نقاهت هر دو روش تقریبا یکسان است ولی برش های لیزر زودتر بهبود یافته و اسکار کمتری به جای می گذارد.

لابیاماژورها هم به مرور سن، زایمان های متعدد و گذر از یائسگی دچار آویختگی، شل شدگی و بد فرمی می شوند که برای رفع این مشکل روش جراحی لیفتینگ پیشنهاد می شود که قسمت آویخته شده برداشته شده و نتایج بسیار خوبی دارد و معمولا برای چندین سال پاسخگو خواهد بود و نیاز به تکرار سالانه ندارد.

واژینوپلاستی یا ترمیم واژن

واژینوپلاستی یا ترمیم واژن مهمترین روش در زمینه جراحی های داخلی است. در برخی از افراد ممکن است در اثر زایمان، گذشت سن، ورزش های شدید و انجام کارهای سنگین و یا هر دلیلی دیگری، واژن استحکام ماهیچه ای و کلاژن خود را از دست بدهد و در روابط جنسی دچار مشکل شوند. همچنین در افراد بالای ۴۰ سال از نظر مسائل ادراری علائم مثل تکرر ادرار، احساس دفع ناکافی ادرار، سوزش، عفونت و احساس ناراحتی در ناحیه داشته باشند. این مشکلات توسط تکنیک های جوانسازی با بسیاری از روش های جراحی و لیفتینک که برای ترمیم ناحیه واژن هستند و به آن واژینوپلاستی گفته می شود قابل درمان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره می توانید با دکتر پوربرفه ای بهترین جراح زیبایی در شیراز مراجعه کنید.

شایع ترین سرطان ها در بین زنان

سرطان سینه

سرطان پستان یا سینه در واقع توده ای است که از مجاری پستان شروع می شود و بافت جلویی سینه را مورد تهاجم قرار می دهد. ایجاده توده در غده لنفاوی زیربغلی نشانه ی بروز سرطان سینه و بدخیمی بیماری است.

سرطان سینه دارای ۴ مرحله است:

در مرحله اول قابل درمان و علاج قطعی است.

در مرحله دوم و سوم، بیمار تحت درمان های خاص مثل جراحی و شیمی درمانی قرار می گیرد.

در مرحله چهارم بیماری پیشرفت کرده و نمی توان کار زیادی انجام داد.

علائم هشدار دهنده سرطان سینه

توده معمولا سفت یا سخت و بدون حساسیت است. به گفته متخصص زنان، توکشیدگی پوست و فرو رفتن نوک پستان از علائم این بیماری است. همچنین خراشیدگی های خیلی کوچک در نوک پستان ممکن است علامت سرطان باشد. هرگونه تغییر رنگ، جوش و لک در پوست پستان ممکن است از نشانه های سرطان سینه باشد.

در صورت مشاهده این موارد حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

سرطان رحم

دومین سرطان شایع در زنان سرطان دهانه رحم می باشد. این سرطان تنها بیماری قابل پیشگیری در زنان است و با غربالگری مرتب قابل مهار شدن است.

عامل ایجاد سرطان دهانه رحم، ویروسی بنام پاپیلومای انسانی یا همان HPV است که از راه ارتباط جنسی منتقل می شود و رابطه های جنسی ناسالم احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد این ویروس بیش از ۱۰۰ نوع دارد که ۱۵ نوع آن موجب بروز سرطان دهانه رحم می شود.

شایع ترین سرطان ها در بین زنان

سرطان تخمدان

سرطان تخمدان بعد از سرطان سینه، مرگبارترین سرطان زنان شناخته شده است علائم این نوع سرطان با پیشرفت بیماری نمایان می شود و علت نیمی از مرگ و میرها ناشی از این سرطان در بین زنان است. این بیماری بیشتر در زنان بالای ۵۰ سال اتفاق می افتد. بارداری و زایمان خطر ابتلا به این نوع سرطان را کاهش می دهد بطوری که با اولین بارداری ۴۰ درصد و در بارداری های بعدی ۱۴ درصد خطر ابتلا، کاهش پیدا می کند. زنان با سابقه نازایی بیشتر در معرض این نوع بیماری هستند.

مراجعه به پزشک متخصص زنان و چکاپ و معاینه هر ۶ ماه یکبار، سونوگرافی و آزمایش خون می تواند روند تشخیص بیماری را تسریع کند.

بهتر است افرادی که سابقه این نوع بیماری را در خانواده درجه یک خود دارند، در سنین بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی هر ۶ ماه یکبار، برای اندازه گیری آنتی ژن ها و معاینه تخمدان ها به پزشک مراجعه کنند.

این بیماری اگر زود تشخیص داده شود قابل درمان است.

سرطان تیروئید

زنان به میزان ۲ تا ۴ برابر بیشتر از مردان در معرض سرطان تیروئید هستند. هنوز علت این سرطان توسط متخصصان کشف نشده اما به نظر می رسد تغییر در DNA سلول ها عامل بروز این سرطان است. این تغییرات می توانند ارثی باشند یا با افزایش سن بوجود آیند.

بیماری های شایع در زنان

برخی از بیماری های شایع در زنان و علائم آن

سرطان رحم

سرطان رحم از شایع ترین سرطان های مجرای تناسلی زنان است. اما با این حال میزان ابتلا به آن ۵ برابر کمتر از بیماری سرطان دهانه رحم است.

تومورهای بدخیم

از علائم وجود تومور در رحم، خونریزی زیاد هنگام عادت ماهانه یا خونریزی و ترشح غیر عادی در زمان یائسگی، مقاربت های دردناک، درد در ناحیه لگن و درد در هنگام ادرار کردن می باشد.

پولیپ مخاط رحم

از نشانه های این بیماری گرفتگی عضلانی هنگام عادت ماهانه، خونریزی زیاد هنگام عادت ماهانه، خونریزی مختصر در فاصله بین قاعدگی ها و ترشحات واژن است.

چسبندگی رحم

نامنظمی سیکل ماهیانه، کاهش خونریزی و قطع ناگهانی سیکل قاعدگی، سقط مکرر جنین، درد در ناحیه لگن، ناباروری از نشانه های این بیماری است.

آندومتریت

در واقع عفونت مخاط رحم را می گویند که از علائم آن ترشحات واژن، درد و حساسیت زیر شکمی، تب، اختلال در ادرار، خونریزی های نامرتب می باشد.

افتادگی رحم

یبوست مزمن، چاقی مفرط، افزایش فشار به پایین شکم، بارداری، سرفه های مزمن و طولانی، وجود هورمون استروژن بخصوص در دوران یائسگی باعث بروز این بیماری می شود. از علائم ابتلا به این بیماری می توان به بی اختیاری ادراری، تکرر ادرار، درد در ناحیه شکم، احساس فوریت در ادرار، کمر درد ، پهلو درد، درد لگن و … اشاره کرد.

چسبندگی لوله های رحمی

احتمال التهاب لگنی و لوله های رحمی در کسانی که از IUD استفاده می کنند بیشتر است. علائم این بیماری عمدتا درد در ناحیه شکم است که اگر بیماری دچار اندومتریوز باشد، دردها کاملا مشخص خواهد شد.

بیماری های شایع در زنان

پولیپ های رحمی

ترشحات خون آلود و آبکی از واژن، خونریزی در فاصله های بین عادات ماهیانه، خونریزی بعد از مقاربت جنسی، خونریزی از واژن در دوران غیر از قاعدگی، خونریزی بعد از یائسگی از علائم این بیماری است.

رحم واژگون

بندرت درد در کمر و احساس سنگینی در قسمت تحتانی لگن خاصره می تواند از علائم این بیماری باشد ولی معمولا نشانه خاصی ندارد و نیاز به درمان ندارد.

فیبروم رحم

از شایع ترین علائم این بیماری خونریزی شدید و غیر طبیعی قاعدگی است. در صورتی که فیبروم ها در نزدیکی لایه های داخلی رحم باشند و یا اینکه خون رسانی به لایه های داخلی رحم را مختل کنند منجر به قاعدگی سنگین و دردناک می شوند. این شرایط معمولا باعث قاعدگی های طولانی مدت و لکه بینی بین دوره قاعدگی نیز می شود. در بعضی خانم ها باعث قاعدگی سخت و طولانی مدت شده و معمولا منجر به کم خونی و فقر آهن می شوند. همچنین با توجه به اندازه فیبروئید ها و محل قرار گیری آنها باعث به وجود آمدن تکرر ادرار، یبوست، درد پاها و کمر، عفونت مجاری اداری، عدم توانایی در تخلیه کامل مثانه می شود.

درصورت وجود این علائم در افراد حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.