درمان-خشکی-واژن-با-لیزر-مونالیزا

درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا در شیراز

درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزادر شیراز

خشکی واژن در هر سنی در زنان دیده می شود ،اما بیشتر می توان گفت خشکی واژن در دوران یائسگی در زنان دیده شده است . با شروع یائسگی در زنان سطح استروژن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد ،همین امر می تواند عاملی در خشکی واژن در زنان شناخته شود . خشکی واژن می توان تاثیرات منفی بسیاری در افراد داشته باشد .

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم ،تمام مشکلات مربوط به زنان قابل درمان می باشند . درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا  یکی از روش های درمانی است  که می تواند  به بانوان برای برطرف کردن خشکی واژن کمک شایانی داشته باشد .

دلایل خشکی واژن در زنان

داشتن استرس بیش از اندازه در طول روز

زایمان های مکرر

شیردهی

جراحی های زنانه مثل جراحی برداشتن تخمدان در زنان

ابتلا به بیماری هایی که نیاز به انجام شیمی درمانی و یا پرتو درمانی دارند

مصرف سیگار و دخانیات به طور روزانه

استفاده از دوش واژینال به صورت مکرر

برخی اختلالات سیستم ایمنی در فرد

مصرف برخی از دارو های که می توانند تاثیراتی بر واژن داشته باشند .

درمان خشکی واژن با کمک لیزر مونالیزا

با استفاده از لیزر مونالیزا می توانیم خشکی واژن را به طور کامل و با ماندگاری طولانی مدت  درمان کنیم .این روش درمان کاملا بدون درد و عارضه ای برای فرد انجام می شود . در طی درمان با کمک لیزر مونالیزا ،جریان خون در ناحیه واژن افزایش می یابد و در نتیجه سلول های بافت واژن احیا می شوند همین امر می تواند عاملی در جوانسازی واژن شناخته شود .

لیزر مونالیزا با کمک لیزر CO2  می تواند هر دو لایه سطحی و عمقی بافت وازن را تحریک کند . در نتیجه می تواند در فرد سبب افزایش اعتماد به نفس و سلامت جنسی در فرد شود .

درمان-خشکی-واژن-با-لیزر-مونالیزا

جلسات مورد نیاز برای درمان با کمک لیزر مونالیزا

برای درمان خشکی واژن با استفاده از لیزر مونالیزا نیاز به سه جلسه درمان  ،در  ۶ هفته انجام می باشد که هر جلسه  به مدت ۵ دقیقه برای فرد انجام می شود.

اگر شما به دنبال متخصص زنان در شیراز هستید ، بهتر است بدانید که دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز می باشند ، امروزه خدمات زیبایی در شیراز بسیار انجام می شود که جراحی زیبایی واژن در شیراز نیز یکی از آن ها می باشد .

با تشکر مدیریت سایت دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز

تخمدان-پلی-کیستیک

تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک اختلال هورمونی است که در میان زنان در سنین باروری رایج است. زنان مبتلا به PCOS ممکن است دوره های قاعدگی نادر و یا طولانی مدت داشته باشند و یا سطح هورمون در آن ها بیش از حد مردانه (آندروژن) باشد. تخمدان ها ممکن است مجموعه های متعدد مایع (فولیکول ها) را تولید کنند .

علت دقیق PCOS ناشناخته است. تشخیص و درمان اولیه همراه با کاهش وزن ممکن است، عوارض طولانی مدت مانند دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را همراه داشته باشد .

علائم

علائم و نشانه های PCOS اغلب دراولین دوره قاعدگی در دوران بلوغ دیده می شود. بعضی اوقات PCOS سبب افزایش وزن به طور ناگهانی در فرد می گردد .

علائم و نشانه های PCOS متفاوت است. تشخیص PCOS زمانی اتفاق می افتد که حداقل دو مورد از این علائم را تجربه کنید:

قاعدگی های نامنظم و یا طولانی .

آندروژن بیش از حد. سطوح بالای هورمون مردانه ممکن است نشانه های فیزیکی مانند موهای بیش از حد صورت و بدن (هیرسوتیسم) را ایجاد کند .

زمان مراجعه به متخصص زنان

اگر دچار نگرانی در مورد دوره های قاعدگی خود هستید، اگر نارسایی دارید یا علائم آندروژن بیش از حد مانند بدتر شدن هیرسوتیسم، طاسی و آکنه و الگوی مردانه دارید، پزشک خود را ببینید.

تخمدان-پلی-کیستیک

علت دقیق PCOS مشخص نیست. عواملی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از:

انسولین بیش از حد ، اگر سلولهایتان به اثر انسولین مقاوم باشند، سطح قند خونتان افزایش می یابد و بدن شما ممکن است انسولین بیشتری تولید کند. انسولین بیش از حد ممکن است تولید آندروژن را افزایش داده و سبب مشکل شدن تخمک گذاری شود.

التهاب درجه پایین، این اصطلاح برای توصیف تولید گلبولهای سفید خون برای مبارزه با عفونت استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که زنان مبتلا به PCOS التهاب کمتری دارند که باعث تحریک تخمدان پلی کیستیک برای تولید آندروژن ها می شود که می تواند منجر به مشکلات قلب و رگ های خونی شود.

وراثت نیز می تواند عاملی در  انتقال  PCOS در زنان شناخته شود .

آندروژن بیش از حد. تخمدانها سطح غیر طبیعی آندروژن را تولید می کنند که منجر به هیرسوتیسم و ​​آکنه می شود.

عوارض جانبی

عوارض PCOS عبارتند از:

ناباروری

دیابت بارداری یا فشار خون بالا ناشی از بارداری

زایمان یا زایمان زودرس

التهاب شدید کبدی ناشی از تجمع چربی در کبد

سندرم متابولیک

دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت

افسردگی، اضطراب و اختلالات خوردن

خونریزی رحمی غیرطبیعی

سرطان رحم

چسبندگی-رحم

چسبندگی رحم

چسبندگی رحم در دسته بیماری های شایع در میان زنان می باشد ،که در صورت عدم تشخیص به موقع  می تواند عاملی در  ایجاد سقط جنین و یا نازایی گردد . چسبندگی رحم را می توانیم به چند دسته مختلف تقسیم بندی کنیم ،چسبندگی داخل رحمی و چسبندگی ها درداخل لگن .

چسبندگی داخل رحمی

این نوع از چسبندگی در شرایط خاصی برای بیمار به وجود می آید در واقع به این دلیل که مخاط آندومتر در داخل رحم به طور طبیعی ایجاد می گردد و می تواند سبب قاعدگی در زنان شود.اما در بعضی حالات در شرایط خاصی این مخاط از بین می رود و سبب چسبیدن نواحی داخل رحم می شود که به آن چسبندگی داخل رحمی یا نشانگان آشرمن گفته می شود .

عوامل موثر در ایجاد چسبندگی رحم

• عفونت می تواند به عنوان عاملی موثر در ایجاد عفونت ها شناخته شود اما منظور از عفونت ،عفونت های رایج در بین زنان نمی باشد ،عفونت های مزمنی که به دلیل ایجاد سل و جذام در زنان دیده می شود عاملی در ایجاد چسبندگی رحم شناخته شود .
  • کورتاژهای خشن نیز به عنوان عاملی موثر در چسبندگی رحم می باشند  . کورتاژهایی که در طی آن ها بافت داخل رحم آسیب می بیند ،عاملی در ایجاد چسبندگی رحم می باشد .
  • جراحی ها نیز می تواند زمینه ساز چسبندگی رحم در زنان باشند . جراحی هایی مثل آپاندیست ،جراحی کیست تخمدان ،فیبروم رحمی و… برای پیشگیری از ابتلا به چسبندگی رحم باید این نوع از جراحی ها با استفاده از روش های صحیح انجام گیرد تا احتمال ایجاد هر نوع چسبندگی را از بین ببرد .
  • زایمان به روش سزارین . در صورتی که زایمان با روش های صحیح انجام نشود دیده شده است که بانوان بعد از اولین زایمان سزارین خود دچار چسبندگی های شکمی می شوند . چسبندگی بیشتر در این موارد در ناحیه لوله های رحمی و مثانه دیده شده است .

چسبندگی-رحم

علائم چسبندگی رحم

• نازایی
  • سقط جنین
  • قطع قاعدگی
  • درد های زیر شکم

راه های پیشگیری از چسبندگی رحم

برای جلوگیری از چسبندگی های رحمی باید قبل از انجام جراحی های متعدد و ابتلا به نازایی با دیده شدن هر گونه عفونت به متخصص زنان مراجعه کنید . مراجعه منظم به متخصص زنان می تواند هر نوع عفونت مشکوک را در زمان مناسب تشخیص و درمان کند . همچنین جلوگیری از بارداری در مدت زمان طولانی به زوجین توصیه نمی گردد ،استفاده از روش های جلوگیری از بارداری خطر ابتلا به آندومتریوز و چسبندگی رحم را افزایش می دهد .

دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز به مادرانی که در خانواده خود سابقه ی ابتلا به بیماری ها و اختلالات ژنتیکی دارند توصیه به انجام آزمایشات ژنتیک می کنند.

تست-های-ژنتیک-بارداری

تست های ژنتیک بارداری

در طول دوران بارداری و قبل از آن  متخصص زنان به مادران انجام آزمایش ها و تست های ژنتیک بارداری را توصیه می کنند .تست های ژنتیک بارداری که در دوران بارداری انجام می شوند می توانند به حصول اطمینان از سلامت جنین و بارداری سالم کمک کنند . در صورتی که موارد مشکوکی در آزمایشات غربالگری جنین  مشاهده شود ،آزمایشات بیشتری برلای بررسی های دقیق انجام می شود .

تست های تشخیصی در بارداری

• آزمایش خون
  • آزمایش ادرار
  • سونوگرافی

بیشتر متخصص زنان به تمامی مادران توصیه می کنند که آزمایش ژنتیک را  برای اطمینان بیشتر انجام دهند ،با کمک آزمایش ژنتیک مطالعه دقیق و کامل بر ژنو تیپ مادرو بچه  انجام می شود . تمام تست های تشخیصی که در دوران بارداری برای تمامی مادران انجام می شود اطلاع از وضعیت سلامت جنین و مادر می باشند .

تست-های-ژنتیک-بارداری

آزمایش های ژنتیک بارداری

آزمایشات ژنتیک بارداری مزایای بسیاری را با خود به همراه دارند از جمله این مزایا

• دقت بسیار بالا آزمایشات می باشند که در صد خطا را بسیار کاهش می دهند ،به طور مثال تست های کروموزومی صفات ژنتیکی جنین را به طور کامل مشخص می کند .
  • آزمایشات ژنتیک با استفاده از زیر ساخت های دقیق ،دستگاه های گران قیمت و مواد شیمیایی مختلف انجام می شود ،در نتیجه می تواند به طور قطعی دقیق بودن این آزمایشات را بیان کنیم .

به طور کلی می توان گفت آزمایشات ژنتیکی بیشتر برای بررسی نقایص مادرزادی انجام می شود . در صورتی که آزمایش ها بروز اختلالی را نشان دهند ،با توجه به نتایج سقط جنین و خاتمه بارداری توسط متخصص زنان تشخیص داده می شود .

معایب آزمایشات ژنتیک بارداری

بیشتر زوج ها از انجام این آزمایش خودداری می کنند دلایل می تواند به قرار زیر باشد .

• مسائل اخلاقی
  • برخی تصور دارند که انجام اینگونه آزمایشات تنها می توانند ذهن مادر و پدر را آشفته و نگران کند .
  • برخی از آزمایشات ژنتیکی ممکن است حالتی تهاجمی با خود داشته باشند ،ممکن است خطر ابتلا به خونریزی ،عفونت و یا حتی سقط جنین منجر شود . در نتیجه می تواند دلیلی برای امتناع از انجام آزمایش باشد .
  • هزینه بالای این آزمایشات که دلیل برای انجام نشدن این ازمایشات می باشد .

با تشکر مدیریت سایت دکتر پور برفه ای متخصص زنان در شیراز