تست-پاپ-اسمیر

تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر ،برای تشخیص سرطان دهانه رحم انجام می شود . سرطان رحم در گذشته می توانست عامل مرگ بسیاری از زنان باشد ،خوشبختانه امروز با کمک تست پاپ اسمیر می توانیم این بیماری را زود هنگام تشخیص داد و درمان را آغاز کرد .

تست پاپ اسمیر با استفاده از نمونه برداری و همچنین آزمایش سلول شناسی از گردن رحم زنان انجام می شود . بیشتر متخصص زنان انجام تست پاپ اسمیر را بعد از اولین رابطه جنسی به طور منظم سالی یکبار تا سن ۶۰ سالگی توصیه می کنند . در صورتی که تا سن ۵۰-۶۰ سالگی موردی در این آزمایشات دیده نشد نیازی به انجام آزمایش نمی باشد .

انجام تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر آزمایشی بدون درد و بدون بیهوشی می باشد که بر ای بیمار در مطب انجام می شود .با کمک آزمایش پاپ اسمیر می توانیم تمام بدخیمی ها وعفونت ها  در زنان را به راحتی تشخیص داد . انجام این آزمایش به زنان بسیار توصیه می گردد و بهتر است هر ساله و یا حداقل هر سه سال باید انجام شود .

تست پاپ اسمیر تستی است که باید تمامی زنان از آن آگاهی داشته باشند . متخصص زنان فواصل انجام  این تست را برای زنان بر اساس موارد مختلف در دوره های مختلفی توصیه می کند .دفعات انجام این تست برای زنان با یکدیگر مختلف است . بیمارانی که بیشتر دچار ضعف سیستم ایمنی می باشند و یا دچار بیماری خاصی هستند باید حتما تست پاپ اسمیر برای این بیماران در دوره های نزدیک به هم انجام شود .در زنان مبتل به سرطان و زنانی که به مصرف دخانیات اعتیاد دارند این تست باید با دقت بیشتر و در دوره های نزدیک به هم انجام شود .

تست-پاپ-اسمیر

انجام تست پاپ اسمیر برای افرادی زیری توصیه می شود

• افرادی که به مصرف دخانیان اعتیاد داردند
  • افراد دارای عفونت و زگیل تناسلی
  • افرادی که به بیماری خونی ایدز مبتلا هستند
  • افرادی که تا به حال زایمانی نداشته اند و یا به نازایی مبتلا می باشند
  • افرادی که شریک جنسی آنها با فردی که به سرطان رحم مبتلا بوده،رابطه جنسی داشته است
  • افرادی که دارای ر.ابط جنیب با افراد مختلفی می باشند

برخی از زنان از ژنتیک و مورثی بودن سرطان رحم سوال می پرسند در پاسخ به این ها باید گفت سرطان رحم در ۲۰ در صد موارد ژنتیک می باشد و از طریق ژنتیک به بیمار منتقل می گردد .

اگر شما به دنبال متخصص زنان در شیراز هستید ، بهتر است بدانید که دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز می باشند ، امروزه خدمات زیبایی در شیراز بسیار انجام می شود که جراحی زیبایی واژن در شیراز نیز یکی از آن ها می باشد .

رفع تیرگی واژن با لیزر

رنگ پوست واژن در تمام بانوان باهم تفاوت دارد .تیرگی واژن یک عامل ناراحت کننده برای تمام زنان است و می تواند سبب نگرانی و کاهش اعتماد به نفس در آن ها گردد .باید گفت تیرگی واژن یک امر طبیعی در تمام زنان می باشد و عوامل مختلفی می توانند عامل اصلی این موضوع باشد .خوشبختانه امروزه با کمک روش ها و تکنیک های نوین به راحتی می توان این موضوع را درمان کرد . رفع تیرگی واژن با لیزر یکی از این روش های درمان می باشد که مورد توجه بسیاری از بانوان قرار گرفته است .

رفع تیرگی واژن با لیزر

در روش درمانی رفع تیرگی واژن با لیزر از روش درمانی ویژه به نام بلچینگ واژینال برای از بین بردن پوست تیره و همچنین سفید کردن واژن و اطراف مقعد استفاده می کنند .این روش برای سفید کردن واژن بسیار موثر می باشد . سفید کردن واژن یک روش درمانی ساده می باشد که تنها در حدود نیم ساعت براحتی برای بیمار انجام می شود .

روش کار در درمان تیرگی واژن با لیزر

ابتدا متخصص زنان برای محل مورد نظر از کرم های بی حس کننده استفاده می کند  تا بیمار متوجه کوچکترین دردد و یا سوزشی نشود و بعد از این مرحله از اشعه لیزر برای سفید کردن واژن استفاده می کنند .

چگونه می توان از تیرگی ناحیه تناسلی جلوگیری کرد ؟

تیره شدن واژن امری طبیعی می باشد ،اما بیشتر بانوان دوست دارند که این ناحیه از بدنشان شاداب و با پوستی روشن باشد .توصیه های زیر می تواند کمک کننده در روند جلوگیری از تیره شدن ناحیه تناسلی باشد .

• وزن خود را کنترل کنید
  • از لباس های زیر نخی استفاده کنید
  • روزانه آب زیاد بنوشید و از میوه و سبزیجات استفاده کنید
  • در ناحیه تناسلی خود از کرم های موبر استفاده نکنید
  • عرق یکی از مواد زائد بدن می باشد که تا زمانی که از روی پوست شسته نشود از بین نمی رود.از انجا که ناحیه تناسلی پوشیده می باشد در نتیجه تا زمانی که به حمام نروید روی پوست باقی می ماند و می تواند عاملی در تیره شدن واژن باشد .

درمان-یائسگی

درمان یائسگی

یائسگی در زنان بیشتر از سن ۴۵ سالگی به بالا دیده می شود . زود تر از این زمان به نام یائسگی زودتر نامیده می شود . با شروع یائسگی در افراد در بدن زنان افت استروژن و پروژسترون در فرد رخ می دهد همین عامل زمینه ساز تغییرات در بدن زنان می باشد که می تواند این تغییرات باعث ناراحتی هایی در بدن آن ها شود .

یائسگی زودرس  علاوه بر تغییرات جسمی می تواند تغییرات روانی بسیاری را نیز در زنان سبب شود .

عوارض بروز یائسگی زود هنگام

بیشتر زنانی که در آن ها یائسگی زود هنگام دیده می شود دلیل مشخص و بارزی برای آن ها مشخص نشده است .اما می توان عواملی را برای بروز این تغییرات در بدن ان ها عامل دانست .

• عوامل عفونت زا
  • مشکلات ژنتیکی و کروموزمی
  • داشتن اضافه وزن و چاقی مفرط
  • خارج کردن رحم
  • درمان هایی از جمله شیمی درمانی و پرتو درمانی

علائم یائسگی زودهنگام

این علائم در تمامی زنان با هم تفاوت دارد و در خانم های مختلف متفاوت می باشند .اما می توان علائم زیر را از جمله علائم یائسگی زود هنگام دانست .

بیدار شدن های شبانه همراه با گرگرفتگی در دسته علائم بارز یائسگی زود هنگام می باشد .

در حالت کلی کاهش سطح استروژن در تخمدان ها، باعث بروز مجموعه ای از علائم می شود که به ایجاد اختلال در عملکردهای زنانه مانند قاعدگی و قدرت باروری منجر می شود.

قاعدگی نامنظم

گرگرفتگی های شبانه

تپش قلب

خشکی واژن

کاهش میل جنسی

عفونت های ادراری

تغییرات خلقی

پوکی استخوان

تمامی موارد از جمله عوامل بارز در یائسگی زود هنگام می باشد.

درمان-یائسگی

درمان  یائسگی

• گاهی برخی از افراد برای درمان از پماد ها و کرم های تجویز شده توسط متخصص زنان استفاده می کنند .
  • درمان یائسگی با کمک لیزر مونالیزا تاچ،این روش درمان یک روش قطعی برای درمان می باشد که بیمار با کمک آن می تواند به طور قطعی از شر عوارض یائسگی خلاص شود .
  • تغییر در رفتار و سبک زندگی، سعی شود بجای پوشیدن لباس تنگ و چسبان تا حد امکان از لباس های گشاد و نخی استفاده کنید ،همچنین با وجود اینکه بیشتر زنان در این دوران از روابط جنسی دردناک را تجربه می کنند در نتیجه از روابط جنسی امتناع دارد ،اما انان باید به روابط جنسی خود ادامه دهند زیرا داشتن روابط جنسی گردش خون در واژن را افزایش می دهد و همین امر سبب مرطوب شدن واژن می شود .