ویروس-HPV

ویروس HPV

ویروس  HPV

ویروس  HPV می تواند به بیماری هایی مانند زگیل تناسلی در زنان ور مردان یا سرطان دهانه رحم در زنان منجر شود و از آنجا که سرطان دهانه رحم پس از سرطان پستان شایع ترین سرطان در زنان محسوب می شود، شناسایی و پیشگیری از آن ضروری به نظر می رسد.

چه افرادی در معرض ابتلا به ویروس HPV هستند

• خانمها در هر سنی در معرض این آلودگی هستند.
  • عفونت به آسانی با هر تماس جنسی حتی بدون آمیزش منتقل می شود .
  • حتی از طریق تماس با افراد بدون علایم قابل مشاهده، قابل انتقال است.
  • تنها یک بار آمیزش با فرد آلوده برای ابتلا به HPV کافی است.

برای پیشگیری از ابتلا به داشتن رفتارهای جنسی ، واکسیناسیون و غربالگری نیاز است. این ویروس در مراحل اولیه علائمی ندارد که بتوان آن را تشخیص داد، اما با غربالگری می توان به آن پی برد.

نکته مهمی که درباره این ویروس وجود دارد این است که برای آن واکسن وجود دارد. در حالی که برای هیچ سرطان دیگری واکسن وجود ندارد، ویروس پاپیلومای انسانی که به سرطان دهانه رحم منجر می شود واکسن دارد و تحقیقات نشان داده تزریق این واکسن، بیش از ۹۰ درصد موثر است.

آیا این ویروس مردان را نیز درگیر می کند

این ویروس مردان را هم دچار سرطان خواهد کرد، ولی درصد درگیری آنها به مراتب کمتر از زنان است. هم در زنان و هم در مردان، اچ پی وی های تناسلی می توانند باعث زگیل ها یا ضایعات تناسلی گردند و در مواردی به سرطان منتهی شود. با این حال قشری که بیشتر در این زمینه آسیب می بیند، زنان هستند بنابراین لازم است که نسبت به این ویروس و بیماری های ناشی از آن اطلاعات کافی در اختیارشان قرار داده شود.

لازم به ذکر است که اگر فردی دارای یک بیماری آمیزشی مثل زگیل تناسلی باشد، احتمال اینکه وی مبتلا به سایر بیماری های آمیزشی مثل هپاتیت و HIV نیز باشد هست.

ویروس-HPV

بهتر است قبل از ازدواج از سالم بودن همسر آینده خود اطمینان حاصل کنید .خانم می تواند درخواست کند که شوهر آینده خود هم توسط پزشک متخصص معاینه شود و هم اینکه آزمایش HPV جزو آزمایشات قبل از ازدواج انجام شود.

اگر خانمی چند سال پس از ازدواج مبتلا به زگیل تناسلی شود، بلافاصله باید اقدامات تشخیصی و درمانی مناسب را انجام دهد.

اگر خانمی مشکوک به آلودگی به ویروس HPV می باشد، باید حتما آزمایش مربوطه را انجام دهد و با پزشک متخصص مشورت کند.

اگر شما به دنبال متخصص زنان در شیراز هستید ، بهتر است بدانید که دکتر پوربرفه ای در شیراز یکی از بهترین جراحان زیبایی واژن در شیراز می باشند ، امروزه خدمات زیبایی در شیراز بسیار انجام می شود که جراحی زیبایی واژن در شیراز نیز بسیار رواج پیدا کرده است .

خدمات دکتر پوربرفه ای

جراحی زیبایی واژن