مراقبت-بعد-از-لابیاپلاستی

مراقبت بعد از لابیاپلاستی

مراقبت بعد از لابیاپلاستی

مراقبت بعد از لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی واژن یک اصل مهم بعد از جراحی می باشد .توجه به دستوالعمل ها و تجویز های متخصص زنان به بیمار کمک فراوانی می کند تا دوران نقاهت را به خوبی پشت سر بگذارد .
بعد از جرای زیبایی واژن برای کاهش درد دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز مسکن هایی برای بیمار تجویز می کنم .
این مسکن ها به بیمار برای کاهش درد کمک فراوانی می کند .
بعد از جراحی و آمدن به منزل باید از کمپرس یخ در مدت ۲ روز به صورت پی در پی استفاده شود .
بعد از جراحی نیاز است که به مدت یک هفته استراحت نمایید و از انجام ورزش و فعالیت های جنسی به مدت یک الی دو ماه بپرهیزید تا کمی وضعیت تان بهبود یابد.متخصص زنان داروهایی مثل کپسول و پماد برای بیمار تجویز می کند که باید تمامی آن ها صبق دستور استفاده شوند .

مراقبت-بعد-از-لابیاپلاستی

معمولا بخیه های زده شده در مدت دو هفته به طور کامل جوش می خورند اما برای جذب کامل بخیه در حدود ۱ الی ۲ ماه زمان نیاز است . در طول این مدت که بخیه های شما در حال جوش خوردن هستند شما احساس خارش دارید. در این مدت زمان بهتر است که از پماده های تجویز شده استفاده نمایید. همچنین در برخی اوقات در صورت لزوم پزشک پمادهای ترمیمی تجویز خواهد نمود که به بهبودی کامل شما کمک خواهد کرد.

چه زمانی به پزشک مراجعه شود؟

در صورتی که عوارض زیر را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید:

• تب های بالای ۳۸ درجه تا سه روز بعد از انجام عمل لابیاپلاستی
  • قرمزی محل زخم و ترشح از آن
  • درد شدید که با مسکن هم برطرف نشود
  • خونریزی زیاد از محل جراحی

آیا بعد از لابیاپلاستی بیمار باید از رژیم غذایی خاصی پیروی کرد؟

بهتر است بیمار تا جای ممکن بعد از لابیاپلاستی مصرف مایعات را در رژیم خود افزایش دهد .زیرا رژیم غذایی نامناسب سبب ایجاد یبوست در فرد و در آخر درد ناحیه جراحی شده می گردد
روزانه باید با استفاده از ژل بانوان محل جراحی را شستشو دهید و خشک نمایید. در صورتی که بعد از ۱ ماه همچنان احساس درد داشتید بهتر است که هر چه سریعتر به متخصص زنان مراجعه نمایید.

بایدها و نبایدها یک ماه بعد از عمل لابیاپلاستی

• بعد از طی کردن دوره استراحت بعد از عمل لابیاپلاستی، می توانید فعالیت های زیر را انجام دهید:
  • شروع رابطه جنسی به مرور و به آرامی، در صورتی که در حین رابطه دچار درد یا سوزش شدید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • بهتر است انجام ورزش هایی مثل دوچرخه سواری، ایروبیک، دویدن و سوارکاری را کمی دیگر به تعویق بیاندازید. بهتر است انجام این ورزش ها را به سه هفته دیگر موکول کنید.

خدمات دکتر پوربرفه ای

جراحی زیبایی واژن