سندرم پیش از قاعدگی

علائم سندرم پیش از قاعدگی چیست؟ چه راههایی برای جلوگیری از سندرم پیش از قاعدگی توصیه می شود ؟ راه های مقابله با سندرم پیش از قاعدگی چیست؟امکان سندرم پیش از قاعدگی و بارداری همراه با هم وجود دارد ؟ آیا شما هم پاسخ این سوالات را نمی دانید ؟ آیا شما هم دچار اختلال سندرم پیش از قاعدگی هستید ؟ در ادامه این مطلب دکتر شهناز پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز به بررسی پاسخ این سوالات و علائم و راه کار های درمان آن می پردازند، با ما همراه باشید .

سندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی چیست؟

یکی از مشکلاتی که بیشتر بانوان با آن درگیر هستند، سندرم پیش از قاعدگی می باشد . در هر سیکل قاعدگی تقریبا ۱۰ روز قبل از شروع قاعدگی یکسری مشکلات جسمی، روحی و روانی در هر خانمی بروز می کند که حدود ۸۰ درصد خانم ها این علائم را بروز می دهند و بسته به هر فرد علائم خاصی ، جسمی، روحی و روانی ممکن است بروز پیدا کند . علت اصلی بروز این نوع سندرم کاهش شدید و ناگهانی هورمون های استروژن و به خصوص پروژسترون می باشد .

در ۲ تا ۵ درصد موارد علائم سندرم پیش از قاعدگی آنچنان شدید می شود که با کاهش فعالیت و عملکرد اجتماعی فرد همراه است و با زندگی معمولی فرد دچار مشکل می شود . در این شرایط حتما نیاز به مشاوره با روانپزشک و درمان های خاص توسط متخصص زنان در این زمینه است .

علائم سندرم پیش از قاعدگی

علائم سندرم پیش از قاعدگی ممکن است از یک دل پیچه ساده، بدخلقی، نفخ، یبوست، درد سینه ها ، ورم ، درد های مفاصل ، درد های ماهیچه ای تا علائم شدید روحی و روانی و اختلالات شخصیتی متغیر باشد .

دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز هستند شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با شماره ۳۲۳۴۰۶۰۶_۰۷۱ تماس بگیرید

درمان سندرم پیش از قاعدگی

درمرحله اول بهترین درمان برای سندرم پیش از قاعدگی مصرف ویتامین ها و اسید های چرب است .

مشاوره با روانپزشک و روانشناس از نظر برطرف کردن مشکلات روحی و روانی و فردی شخص

حمایت های خانواده و به خصوص همسر برای کم کردن این علائم

و در برخی موارد که خیلی شدید است، نیاز به مصرف هورمون هایی همانند استروژن ، پروژسترون و یا قرص های ترکیبی پیشگیری از بارداری برای تصحیح مشکلات هورمونی فرد است .

نتیجه گیری

در اخر به عنوان خلاصه ای از مطالب می توان گفت سندرم پیش از قاعدگی در صورتی که شدید باشد می تواند سبب اختلال در فعالیت های روزانه فرد شود، پس بهتر است متناسب با شدت آن به دنبال راه کار چاره ای برای آن باشید . دکتر شهناز پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز می توانند با شناخت شدت این اختلالات بهترین راهکار درمانی را متناسب با وضعیت روحی و جسمی فرد تجویز کنند . اگر شما هم به دنبال یک راهکار چاره برای سندرم پیش از قاعدگی هستید توصیه می کنیم با مطلب ما در شیراز تماس بگیرید .

با تشکر مدیریت سایت  دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز