درمان-یائسگی

درمان یائسگی

یائسگی در زنان بیشتر از سن ۴۵ سالگی به بالا دیده می شود . زود تر از این زمان به نام یائسگی زودتر نامیده می شود . با شروع یائسگی در افراد در بدن زنان افت استروژن و پروژسترون در فرد رخ می دهد همین عامل زمینه ساز تغییرات در بدن زنان می باشد که می تواند این تغییرات باعث ناراحتی هایی در بدن آن ها شود .

یائسگی زودرس  علاوه بر تغییرات جسمی می تواند تغییرات روانی بسیاری را نیز در زنان سبب شود .

عوارض بروز یائسگی زود هنگام

بیشتر زنانی که در آن ها یائسگی زود هنگام دیده می شود دلیل مشخص و بارزی برای آن ها مشخص نشده است .اما می توان عواملی را برای بروز این تغییرات در بدن ان ها عامل دانست .

• عوامل عفونت زا
  • مشکلات ژنتیکی و کروموزمی
  • داشتن اضافه وزن و چاقی مفرط
  • خارج کردن رحم
  • درمان هایی از جمله شیمی درمانی و پرتو درمانی

علائم یائسگی زودهنگام

این علائم در تمامی زنان با هم تفاوت دارد و در خانم های مختلف متفاوت می باشند .اما می توان علائم زیر را از جمله علائم یائسگی زود هنگام دانست .

بیدار شدن های شبانه همراه با گرگرفتگی در دسته علائم بارز یائسگی زود هنگام می باشد .

در حالت کلی کاهش سطح استروژن در تخمدان ها، باعث بروز مجموعه ای از علائم می شود که به ایجاد اختلال در عملکردهای زنانه مانند قاعدگی و قدرت باروری منجر می شود.

قاعدگی نامنظم

گرگرفتگی های شبانه

تپش قلب

خشکی واژن

کاهش میل جنسی

عفونت های ادراری

تغییرات خلقی

پوکی استخوان

تمامی موارد از جمله عوامل بارز در یائسگی زود هنگام می باشد.

درمان-یائسگی

درمان  یائسگی

• گاهی برخی از افراد برای درمان از پماد ها و کرم های تجویز شده توسط متخصص زنان استفاده می کنند .
  • درمان یائسگی با کمک لیزر مونالیزا تاچ،این روش درمان یک روش قطعی برای درمان می باشد که بیمار با کمک آن می تواند به طور قطعی از شر عوارض یائسگی خلاص شود .
  • تغییر در رفتار و سبک زندگی،منظور از این مورد مواردی مثل پوشیدن لباس های گشاد و نخی بجای لباس های تنگ می باشد ،همچنین با وجود اینکه بیشتر زنان در این دوران از روابط جنسی دردناک را تجربه می کنند در نتیجه از روابط جنسی امتناع دارد ،اما انان باید به روابط جنسی خود ادامه دهند زیرا داشتن روابط جنسی گردش خون در واژن را افزایش می دهد و همین امر سبب مرطوب شدن واژن می شود .

اگر شما به دنبال متخصص زنان در شیراز هستید ، بهتر است بدانید که دکتر پوربرفه ای در شیراز یکی از بهترین جراحان زیبایی واژن در شیراز می باشند ، امروزه خدمات زیبایی در شیراز بسیار انجام می شود که جراحی زیبایی واژن در شیراز نیز بسیار رواج پیدا کرده است .

خدمات دکتر پوربرفه ای

جراحی زیبایی واژن