درمان قطعی واژینیسموس

به طور طبیعی  واژن خانم ها باید قادر به برقراری ارتباط جنسی،  و از طرفی توانایی خارج  کردن سر بچه  از واژن خود را داشته باشد .  در  نتیجه تمام ماهیچه هایی که در این منطقه وجود دارند  به هم وابسته هستند و برای  عمل انبساط و انقباض ساخته شده اند  که بتوانند به راحتی باز و  بسته شود ، یعنی حالت کششی خوبی داشته باشند .  اما این عارضه می تواند تاثیرات منفی بسیاری برای فرد ایجاد کند  و  سوالاتی از قبیل  علائم واژینیسموس چیست ؟ درمان قطعی واژینیسموس  چه روشی است ؟ تمرینات  مخصوص برای  از بین بردن علائم واژینیسموس ؟ در ذهن فرد به وجود می آید . دکتر شهناز پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز در ادامه این مقاله  به بررسی این موضوع و پاسخ سوالات می پردازند .

درمان قطعی واژینیسموس

چه دلایلی  سبب می شود تا عمل دخول  غیر ممکن  شود ؟

منظور از عمل دخول تنها آلت تناسلی نیست، در صورتی که فردی به واژینیسموس مبتلا گردد ، حتی امکان وارد کردن انگشت خود فرد به واژن هم وجود ندارد و گویی با مانعی برخورد می کند .

در وحله  اول باید گفت این حالت که به صورت ناخود آگاه عضلات واژن ، انقباض پیدا می کنند که هر گونه دخول را غیر ممکن سازند ، در دو مرحله رخ می دهد ، یکی از این مراحل  زمانی است که فرد تا به حال رابطه جنسی نداشته است و با وجود اینکه شریک جنسی خود را دوست دارد و به او اعتماد  دارد  و کاملا اگاه بر برقراری رابطه جنسی می باشد ، اما قادر به انجام دخول نمی باشد. اگر در طول دوره های زمانی مختلف ، یعنی حداقل ده بار  زوجین  برای برقراری رابطه جنسی  و دخول تلاش کنند  و تلاش آن ها نتیجه ای نداشته باشد، متخصص زنان تشخیص واژینیسموس را می دهند و لازم است تا اقدامات درمانی صورت گیرد .

حالتی دیگر هم وجود دارد،  که فرد رابطه جنسی داشته است و اولین تجربه او نیست، اما بعد از یک مدت  دیگر قادر به دخول نمی باشد ، که به اصلاح به این حالت گفته می شود واژینیسموس ثانویه .

دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز ،برای بانوان عزیز شیرازی بهترین و مناسب ترین روش درمانرا  با توجه به شرایط بیمار پیشنهاد می دهند ، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره    ۳۲۳۴۰۶۰۶_۰۷۱ تماس بگیرید

واژینیسموس ثانویه

واژینیسموس ثانویه ، معمولا به دلیل  حالت روانی و روحی فرد رخ می دهد ،اما  دلیل اصلی رخداد آن معمولا یک دلیل پزشکی و فیزیولوژیکی می باشد .  به طور مثال این گونه تصور کنید که خانمی دچار عفونت مجاری ادراری می گردد ،  این عفونت  به دفعات رخ می دهد ، که سبب ایجاد درد در  ناحیه تناسلی می گردد  و در نتیجه  ناحیه تناسلی برای فرد به عنوان یک محل  درد شناخته می شود . بنابر این  به مرور زمان مغز فرد دستور ارتباط درد با ناحیه تناسلی را صادر می کند .

واژینیسموس اولیه

دلیل  اصلی برای رخداد واژینیسموس حالت روحی فرد است و هیچ گونه گزارش پزشکی برای علل واژینیسموس گزارش نداشته است ، مگر حالت آناتومی  که بسیار نادر است . منظور از واژینیسموس اولیه این است که فرد برای اولین  بار برای رابطه جنسی آماده است   اما واژن ، اجازه دخول نمی دهد .

انبساط و آزاد کردن ماهیچه های اطراف واژن اولین اقدام برای رهایی از واژینیسموس  است ،  اگر وازن فرد آماده نباشد  و حالتی ریلکس نداشته باشد ، دخول هرگز صورت نمی گیرد .

توصیه می گردد در صورتی که هر یک از علائم فوق را داشتید برای مشاوره و  درمان، هر چه سریعتر به یک متخصص در این  زمنیه  مراجعه کنید . دکتر شهناز پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز می توانند راهکار های درمانی واژینیسموس را به شما ارائه دهند .

با تشکر مدیریت سایت  دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز