جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا

جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ

وقتی صحبت از جوانسازی واژن با لیزر به میان می آید در ذهن افراد مختلف تعاریف مختلفی تداعی می شود. تعریف جوانسازی واژن در یک فردی که با تغییرات دوران یائسگی مواجه شده با فردی که سن سی و پنج سالگی طی می کند، بسیار متفاوت است.

مشکلاتی نظیر گشادی واژن، شلی واژن، درد در هنگام نزدیکی و کاهش انعطاف پذیری بافت واژن و همچنین خشکی، خارش و سوزن واژن، عفونت های مکرر و بی اختیاری ادرار در زنان پس از یائسگی، نیاز مکرر به دفع ادرار، می تواند زندگی روزمره را با مشکل مواجه کند. در زنانی که در سن یائسگی هستند این مشکلات و عوارض آتروفی واژن یا آتروفی ژنیتال گفته می شود.

جوانسازی با لیزر برای تحریک تولید کلاژن و بازسازی طبیعی بافت واژن مورد استفاده قرار می گیرد. بیمار قبل از انجام لیزر واژینال، باید توسط متخصص زنان معاینه شده و آزمایش پاپ اسمیر انجام دهد. در صورت داشتن عفونت واژن یا دهانه رحم، ابتدا با استفاده از آنتی بیوتیک ها درمان می شود و بعد از آن بیمار جهت لیزر درمانی آماده می شود.

دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز، برای بانوان عزیز شیرازی قبل از انتخاب روش زایمان ،مشاوره و بررسی های لازم را انجام می دهند و بهترین و مناسب ترین روش زایمان با توجه به شرایط را انتخاب می کنند. همچنین متخصص در جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر به متخصص زنان در شیراز مراجعه و برای دریافت مشاوره می توانید با شماره ۳۲۳۴۰۶۰۶_۰۷۱ تماس حاصل فرمائید. شما می توانید از صفحه اینستاگرام دکتر پور برفه ای نیز دیدن فرمائید.

درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا در شیراز

لیزر مونالیزا، بهترین درمان برای خشکی واژن نیز می باشد. خشکی واژن محدوده به افراد یائسه نیست. در خانم هایی که به دلایل مختلف هورمونی، کم کاری تیروئید، افزایش هورمون پرولاکتین، دچار کاهش هورمون استروژن هستند و کسانی که به خاطر عفونت های مکرر و زخم های دهانه رحم، تحت کرایوتراپی و آنتی بیوتیک تراپی های طولانی قرار گرفته اند و مخاط واژن آنها نازک و دچار خشکی شده است، این لیزر بهترین درمان می باشد. از این روش در دوران شیردهی و پس از زایمان نیز می توان استفاده کرد.

لیزر مونالیزا بهترین روش درمان برای خشکی واژن و کاهش مخاط واژن است. در نتیجه می توان گفت لیزر مونالیزا یکی از درمان های مهم در برطرف نمودن اسکارهای به جا مانده، ناشی از انجام جراحی های زیبایی واژن به روش تهاجمی، می باشد.

مزایا و کاربرد جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ

این روش توسط متخصص زنان انجام می گیرد. در لیزر مونالیزا از لیزر CO2، جهت جوانسازی و برطرف کردن مشکلات واژن استفاده می شود. لیزر مونالیزا هیچ گونه دردی ندارد و در افرادی که بسیار حساس باشند از کرم بی حسی قبل از درمان استفاده می شود. از دیگر مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد.:

• غیر تهاجمی و بدون درد است.
  • ایمن، کم خطر و بدون هیچ عارضه جانبی است.
  • مناسب برای همه زنان در هر سنی می باشد.
  • مناسب برای رفع چروک خوردگی واژن
  • مناسب برای تنگ کردن کانال واژن
  • منساببرای برطرف کردن التهاب واژن و قرمزی و سوزش واژن
  • مناسب برای روشن کردن لابیا و دستگاه تناسلی خارجی
  • رفع مشکلات مربوط به نزدیکی و مقاربت
  • نیاز به برش و بخیه زدن ندارد.
  • مدت زمان عمل بسیار کوتاه و حدود ۱۰ دقیقه است.
  • نتیجه عمل پایدار و طولانی است.
  • بدون عوارض و مشکلات جانبی
جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با لیزر

تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد، بستگی به شرایط بدن و نظر پزشک متخصص دارد. بسیاری از زنان در جلسه اول احساس بهبودی زیادی دارن ولی بهترین نتایج در طی سه جلسه در طی دو ماه بدست می آیند. برای افرادی که دچار شل شدگی عضلات واژن با شدت بیشتری هستند، تعداد جلسات بیشتری مورد نیاز است.

افرادی مناسب برای استفاده از لیزر مونالیزا

• زنانی که در دوره یائسگی یا بعد از آن، نشانه های آتروفی واژن دارند.
  • زنانی که بر اثر ابتلا به سرطان و استفاده از داروهای سرطان یا جراحی، نمی تواند داروهای هورمونی استفاده کنند.
  • در صورت پاسخ ندادن به درمان های دیگر
  • زنانی که دچار مشکلاتی مانند عدم کشش و انعطاف پوست، پرولاپس خفیف یا مشکلات مثانه هستند.

نتایج لیزر مونالیزا

در این روش، ناحیه داخلی و خارجی واژن جوان تر و منعطف تر شده و عملکرد آن بهبود می یابد و باعث جوانسازی واژن می شود. همچنین این روش باعث تقویت بافتی که از مثانه حمایت می کند، می شود و علائم بی اختیاری ادرار را کاهش می دهد.

• جوان تر شدن پوست
  • کاهش سوزش و احساس خارش واژن
  • کنترل ادرار و کاهش بی اختیاری ادرار
  • قوی تر شدن بافت واژن و کاهش میزان درد در طی مقاربت
  • افزایش میل جنسی و اعتماد به نفس
  • سفت شدن واژن و انعطاف پذیری بیشتر
  • کاهش عفونت مثانه و واژن
  • افزایش احساس و ارگاسم

افراد مناسب برای روش مونالیزا

لیزر مونالیزا، یک روش کامل ایمن با حداقل مشکلات و عوارض جانبی است. اما ممکن است برای عده ای کمی از افراد مناسب نباشد و پزشک روش های درمانی دیگری را پیشنهاد کند. این شرایط شامل موارد زیر می باشد:

• نتایج غیر طبیعی پاپ اسمیر
  • وجود ضایعات غیر طبیعی که نیاز به تایید متخصص دارد.
  • وجود هرگونه عفونت یا مشکلات پوستی
  • انجام روش های درمانی یا جراحی به دلیل سرطان یا پرولاپس