رفع تیرگی ناحیه تناسلی

تیرگی ناحیه تناسلی

تیرگی ناحیه تناسلی یکی از مشکلاتی است که خانم ها با آن مواجه هستند و باعث شکایت خیلی از خانم ها شده است. تیرگی ناحیه تناسلی سبب از بین رفتن اعتماد به نفس خانم ها در روابط جنسی خود می شود. در ادامه با توضیحات دکتر شهناز پوربرفه ای متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان در شیراز  در اینباره همراه باشید.

علت تیرگی ناحیه تناسلی

علت تیرگی ناحیه تناسلی در درجه اول نژاد است. بعضی از افراد به خاطر نژاد و رنگ پوست ممکن است این تیرگی را کمتر یا بیشتر داشته باشند.

در یک حدی تفاوت رنگ پوست ناحیه تناسلی با سایر بدن طبیعی است. اما اگر این تفاوت رنگ زیاد باشد و موجب تیرگی زیادی شده باشد، باعث ناراحتی و شکایت خانم خواهد شد.

علت بوجود آمدن این تیرگی ها علاوه بر نژاد و ارث ممکن است به خاطر شرایط هورمونی که فرد دارد مثل سندروم تخمدان پلی کیستیک و یا مشکلاتی که ممکن است فرد از نظر هورمونی در غدد فوق کلیوی داشته باشد.

افزایش هورمون های مردانه و بعضی از هورمون های زنانه باعث تیرگی پوست ناحیه تناسلی می شود.

سایر علت های تیرگی ناحیه تناسلی

بنابراین به طور کلی علت تیرگی ناحیه تناسلی شامل موارد زیر است:

• ژنتیک
  • افزایش سن
  • مرطوب بودن ناحیه تناسلی
  • پوشیدن لباس های تنگ و افزایش رطوبت بدن و اصطکاک زیاد باعث تیرگی پوست ناحیه تناسلی می شود.
  • تغییرات هورمونی ناشی از بارداری
  • کبمود ویتامین ها در بدن
  • استفاده مداوم از پودر تالک
  • تیغ زدن مکرر بخصوص شیو کردن با تیغ های کند
  • عفونت های باکتریایی
  • نژادهایی که پوست های تیره دارند مثل خاورمیانه و مدیترانه
  • مصرف بعضی کرم ها، صابون ها و شامپوهای بدن
  • سندروم تخمدان پلی کیستیک
  • کمبود بعضی ویتامین ها در بدن
  • اصطکاک و ساییده شدن پوست ناحیه تناسلی بر اثر ورزش کردن
عمل لابیاپلاستی

بیشتر بخوانید: درمان زگیل تناسلی در بارداری ، درمان افتادگی رحم

تیرگی ناحیه تناسلی یکی از مشکلاتی است که خانم ها با آن مواجه هستند و باعث شکایت خیلی از خانم ها شده است. تیرگی ناحیه تناسلی سبب از بین رفتن اعتماد به نفس خانم ها در روابط جنسی خود می شود. در ادامه با توضیحات دکتر شهناز پوربرفه ای متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان در شیراز در اینباره همراه باشید.

در ادامه با توضیحات دکتر شهناز پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز در اینباره همراه باشید.

دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز، برای بانوان عزیز شیرازی قبل از انتخاب روش زایمان ،مشاوره و بررسی های لازم را انجام می دهند و بهترین و مناسب ترین روش زایمان با توجه به شرایط را انتخاب می کنند. همچنین متخصص در جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر به متخصص زنان در شیراز مراجعه و برای دریافت مشاوره می توانید با شماره ۳۲۳۴۰۶۰۶_۰۷۱ تماس حاصل فرمائید. شما می توانید از صفحه اینستاگرام دکتر پور برفه ای نیز دیدن فرمائید.

درمان تیرگی ناحیه تناسلی

درمان مطلقی برای این بیماری وجود ندارد به جز اینکه عامل بوجود آورنده آن بجز شرایطی که مربوط به ارث باشد، مثل تخمدان پلی کیستیک یا مشکلات هورمونی، عامل زمینه ساز از بین برود و یا درمان و کنترل شود و از نظر هورمونی فرد در وضعیت متعادل قرار بگیرد،

مزایای زایمان سزارین

بهترین درمان برای کم کردن این تیرگی است که در طول زمان ممکن است تیرگی بهتر شود. در خانم هایی که سندروم تخمدان پلی کیستیک دارند، کاهش وزن و ورزش یکی از کارهایی است که تاثیر قابل توجهی روی تیرگی خواهد گذاشت.

درمان هایی مثل استفاده از داروهای موضعی نیز موثر هستند ولی زمان میبرد تا اثر خود را روی فرد نشان دهند و ممکن است برگشت پذیر باشد.

لیزر در درمان تیرگی یکی از درمان های نسبتا موثر است ولی ممکن است در همه بیماران جواب ندهد و اثر آن نیز برگشت پذیر است. یعنی بعد از مدتی مجدد آن تیرگی بروز می کند.

رفع تیرگی ناحیه تناسلی

ولی بهترین درمان برای رفع تیرگی های ناحیه تناسلی، تیرگی هایی که در واقع قابل توجه باشند و در اثر ایراد هورمونی برای فرد بوجود آمده باشد، برطرف کردن عامل زمینه ای است و کاهش وزن، ورزش و استفاده از دارو هایی که با توجه به نظر پزشک معالج تجویز می شود.

سخن پایانی

اگر ساکن شیراز هستید و تیرگی ناحیه تناسلی برای شما یک دغدغه شده است، می توانید با مراجعه به مطب دکتر شهناز پوربرفه ای بعد از معاینه و بررسی علت تیرگی با استفاده از جدیدترین متدها و روش هایی که پزشک به شما معرفی می کند نسبت به رفع آن اقدام کنید.

راه های ارتباطی با دکتر پور برفه ای

آدرس مطب: شیراز – بلوار زند- نبش صورتگر – ساختمان کیمیا طبقه سوم