درمان-تنگی-مجرای-ادراری

تنگی مجرای ادراری

تنگی مجرای ادرای در زنان سبب ناراحتی و اختلال در زندگی آنها می شود  . در ابتدا بهتر است تعریفی از مجرای ادراری داشته باشیم .

مجرای ادرار یک ساختمان لوله ای شکل است که از طریق آن در حین ادرار کردن، ادرار از داخل مثانه به بیرون هدایت می شود. تنگ شدن این مجرا یک بیماری محسوب می شود.

علائم و نشانه های تنگی مجرای ادرای

بانوانی که دچار تنگی مجرای ادرار می باشند دچار علائم آزاردهنده ای می شوند از جمله ادرار ضعیف و باریک ،معطل شدن در حین ادرار کردن، و زور زدن جهت خالی کردن مثانه شوند.

تنگی مجرای ادرار در خانم ها ۴ تفاوت عمده با تنگی مجرای ادرار در مردان دارد
• خیلی کمتر از مردان دیده می شود.
• شدت آن از تنگی مجرای ادرار در مردان کمتر است.
• درمان آن اکثرا راحت تر از درمان تنگی مجرای ادرار در مردان می باشد.
• بیشتر از مردان می تواند منجر به بی اختیاری ادرار شود.
جالب است بدانیم که اکثر خانم های مبتلا به تنگی مجرای ادرار با علایم ادراری تحریکی مثل تکرر ادرار، احساس فوریت در ادرار کردن و بی اختیاری ادراری مراجعه می کنند.

درمان-تنگی-مجرای-ادراری

علل تنگی مجرای ادراری

• ضربه
• دستکاری مثل سوند زدن
• و هر نوع جراحی بر روی مجرای ادرار
تنگی مجرای ادرار در خانم ها نادر است ولی گشاد کردن مجرای ادرار در خانم ها زیاد انجام می شود، اگر خانمی دارای تنگی مجرای ادرار نباشد،

گشاد کردن مجرای ادرار ممکن است سبب پارگی مجرای ادرار و ایجاد تنگی مجرای ادرار گردد.

درمان تنگی مجرای ادرای

درمان بستگی به محل تنگی، شدت  آن دارد. بسیاری از تنگی های مجرای ادرار در خانم ها را می توان با گشاد کردن های مکرر مجرا درمان کرد ولی مدت زمانی که بعد از هر بار گشاد کردن مجرا بیمار راحت خواهد بود، متغیر است. در تعداد قابل توجهی از بیماران تنگی عود می کند. به ندرت نیاز به این می شود که یک عمل ترمیمی باز بر روی مجرای ادرار صورت گیرد ولی باید گوشزد کرد که به علت کوتاهی مجرای ادرار در خانم ها، هرگونه دستکاری مجرا می تواند منجر به بی اختیاری ادرار گردد.

اگر شما به دنبال متخصص زنان در شیراز هستید ، بهتر است بدانید که دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز می باشند ، امروزه خدمات زیبایی در شیراز بسیار انجام می شود که جراحی زیبایی واژن در شیراز نیز یکی از آن ها می باشد .

خدمات دکتر پوربرفه ای

جراحی زیبایی واژن