بیماری-های-پوستی-واژن

بیماری های پوستی واژن

بیماری های پوستی واژن یکی از بیماری های شایع در بین زنان می باشد ،این بیماری شایع است و می تواند زمینه ساز بروز مشکلات بسیاری در فرد گردد .

اغلب بانوان شیرازی از دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز این سوال را دارند که بیماری های پوستی واژن با چه علائمی بروز می کنند در پاسخ باید  گفت  در صورتی که هر یک از علائم زیر دیده شود ،به متخصص زنان مراجعه کنید :

• بروز زخم و تورم در ناحیه واژن
  • احساس خارش و سوزش در ناحیه واژن
  • دیده شدن ترشحات از واژن
  • احساس درد  و کشش  در ناحیه واژن
  • دیده شدن غدد مشکوک

با بروز هر یک از علائم ذکر شده هر چه زودتر به متخصص زنان مراجعه کنید . وجود بیماری پوستی واژن بسیار آزار دهنده است  در نتیجه تشخیص به موقع و درمان آن موثر می باشد  .  دکتر پوربرفه ای ابتدا با بررسی سابقه بیمار و  انجام  آزمایشات و معاینات لازم بهترین روش درمانی را برای بیمار انتخاب می کند . اقداماتی که برای  تشخیص بیماری های پوستی واژن انجام می شوند شامل ،آزمایش خون ،بیوپسی پوست و پاک کردن پوست واژن از وجود هر نوع باکتری است  .

بیماری-های-پوستی-واژن

درمان بیماری های پوستی واژن

برای این بیماری راه های درمانی مختلفی وجود دارد که بنا بر شرایط بهترین راه انتخاب می گردد . از آنجایی که ناحیه واژن بسیار حساس  است لازم است تا درمان در این ناحیه با دقت انجام شود . افراد مبتلا به بیماری های پوستی در ناحیه واژن باید  در روابط جنسی خود اقدامات لازم را انجام دهند ،زیرا تمامی بیماری های پوستی وازن به شریک جنسی انتقال داده می شود .

انواع بیماری های پوستی واژن

آماس پوستی

آماس پوستی بیشتر در افرادی که دچار حساسیت های پوستی هستند ،دیده می شود . آماس پوستی با علائمی مثل درد ،خونریزی  و قرمزی در ناحیه واژن بروز می کند .

لیکن اسکلروزیس

این نوع از بیماری پوستی واژن  در هر سنی در فرد بروز می کند اما می توان گفت در زنانی که در سن  یائسگی هستند شایع تر می باشد .لیکن اسکلروزیس سبب سفید شدن ،نازک شدن ،درد و خونریزی در ناحیه لابیا ها ،مقعد و کلیتورها می گردد .

پسوریازیس

پسوریازیس ،به بثورات قرمز رنگ  در ناحیه واژن گفته می شود . این بیماری سبب کلفت شدن پوست واژن می گردد . تمامی بیماری های ذکر شده از طریق رابطه جنسی قابل انتقال است ،در نتیجه با بروز هر یک از موارد ذکر شده برای درمان به متخصص زنان مراجعه شود .

برخی مطالب مفید

زخم دهانه رحم