التهاب-لگن-در-زنان

التهاب لگن در زنان

التهاب لگن در زنان به عنوان یکی از بیماری های شایع در زنان شناخته شده است .

التهاب لگن به دلیل بروز میکروب از طریق دستگاه تناسلی به قسمت فوقانی بدن می باشد . این بیماری بیشتر در زنان کمتر از ۲۵ سال دیده می شود .

علل بیماری التهاب لگن

وجود انواع مختلف باکتری از علل شایع این بیماری می باشند ،اما باکتری هایی که موجب بروز عفونت های سوزاک یا قارچ کلامیدیا می شوند از شایع ترین میکروب هایی هستند که موجب التهاب لگن می شوند.

عفونت های سوزاک یا قارچ کلامیدیا ازگروه بیماری های مقاربتی هستند که باید  هر چه سریع تر درمان شوند.

استفاده از لوازم آلوده در حین جراحی یکی دیگر از علل بروز التهاب لگن می باشد .

التهاب-لگن-در-زنان

علائم التهاب لگن در زنان

• درد در حین ادرار
  • ترشح واژینال
  • وجود خونریزی های غیر طبیعی
  • درد در حین رابطه جنسی
  • وجود درد در قسمت زیرین شکم و لگن
  • داشت تب

راه های پیشگیری از التهاب لگن

درمان هرچه سریع تره بیماری های مقاربتی در پیشگیری از التهاب لگن بسیار موثر می باشد در نتیجه باید معاینات پی در پی وجود داشته باشد .

در صورت وجود لکه بینی مابین دوره های قاعدگی، وجود ترشحات بودار،سوزش ادرارو زخم های غیر طبیعی باید از تماس جنسی خودداری کنید و به متخصص زنان مراجع کنید .

درمان التهاب لگن

یکی از روش های درمان التهاب لگن مصرف آنتی بیوتیک است با مصرف این دارو علایم این بیماری ازبین می رود در صورتی که التهاب لگن بسیار شدید باشد با تزریق آنتی بیوتیک در ورید درمان صورت می گیرد.

البته در بعی موارد همانند بارداری و تضعیف سیستم ایمنی بدن برای درمان بیماری التهاب لگن نیاز به بستری شدن فرد بیمار می باشد .

اگر شما به دنبال متخصص زنان در شیراز هستید ، بهتر است بدانید که دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز می باشند ، امروزه خدمات زیبایی در شیراز بسیار انجام می شود که جراحی زیبایی واژن در شیراز نیز یکی از آن ها می باشد .

با تشکر مدیریت سایت دکتر پور برفه ای متخصص زنان در شیراز