افتادگی--رحم

افتادگی رحم

افتادگی رحم محدودیت سنی ندارد ،اما بیشتر پس از دوران یائسگی در زنان دیده می شود . در زنانی چندین بار زایمان طبیعی کرده اند و ضعف عضلات و سایر بافت های دستگاه تناسلی را دارند نیز،افتادگی رحم دیده می شود .

افتادگی رحم علاوه بر خانم هایی که چند بار زایمان داشته اند، خانم های چاق و یا کسانی را که سرفه های مزمن می کنند گرفتار می سازد.این بیماری حتی  ممکن است در دختران نیز دیده شود .

عواملی که باعث فشار خارجی بر عضلات و رباط‌ های بدن می‌شوند، می‌توانند افتادگی ایجاد کنند. چاقی از مهم‌ترین این عوامل است.

البته بیماری های سبب افزایش فشار در داخل شکم می شوند نیز بی تاثیر نمی باشند.

ناکارآمدی عروق مغزی، انسداد خروج ادرار، تحریک موضعی یا عفونت نیز سبب این بیماری می شوند.

عوارض افتادگی رحم

اشکال در دفع مدفوع و ادرار، ناراحتی مبهم در لگن، درد حین روابط زناشویی، بی‌اختیاری ادرار هنگام خندیدن، عطسه یا سرفه نیز از نشانه های شایع در افتادگی رحم است.

در موارد شدید افتادگی رحم ، گردن رحم زخم می‌شود و با بیرون زدن رحم، به دلیل تماس با لباس زیر امکان عفونت رحم افزایش می‌یابد.

گاهی هم افتادگی در سایر اندام‌ها اتفاق می‌افتد، مثل افتادگی مثانه و رکتوم و همین امر باعث بروز اشکال در ادرار کردن و افزایش خطر عفونت می‌شود.

افتادگی--رحم

درمان افتادگی رحم

اگر افتادگی رحم خفیف باشد ،به درمان نیازی ندارد و می توان با کمک تمرینات و ورزش هایی که سبب سفت شدن عضلات  کف لگن می شوند ،به درمان کمک کنید . اما در مواردی که افتادگی رحم بسیار دید باشد ،حتما باید به متخصص زنان مراجعه کرد .

درمان این بیماری بسته به نوع و شدت آن و نیز سن فرد مبتلا متغیر است.

تشخیص نوع آن توسط متخصص زنان  صورت می گیرد و درمان با توجه به موارد ذکر شده و این که خانم تمایل به بچه دار شدن دارد یا خیر، متفاوت است.

اگر شما به دنبال متخصص زنان در شیراز هستید ، بهتر است بدانید که دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز می باشند ، امروزه خدمات زیبایی در شیراز بسیار انجام می شود که جراحی زیبایی واژن در شیراز نیز یکی از آن ها می باشد .

با تشکر مدیریت سایت دکتر پور برفه ای متخصص زنان در شیراز